Podstawy seksu
Znajdź terapeutę seksualnego w pobliżu mnie
Kiedy ludzie publikują filmy na YouTube, jednym z głównych punktów zainteresowania dla twórców treści i agregatorów jest uchwycenie jak najwięcej uwagi, jak to możliwe. Twój film jest adrift w morzu informacji i starasz się uzyskać jak najwięcej oczu lub kliknięć na swojej pracy, jak to możliwe.
W tej sferze pierwsze wrażenie jest bardzo ważne: chcesz, aby Twój film miał przyciągającą uwagę miniaturkę, ponieważ prawdopodobnie będzie to jedyna rzecz, jaką widzowie zobaczą, zanim klikną (lub nie) na niego. Więc jak ludzie idą o przechwytywanie uwagę w tej dziedzinie? Jedną z popularnych metod jest zapewnienie, że ich miniaturka ma bardzo emocjonalny wyraz na nim; twarz szoku, zakłopotania, stresu, lub jakichkolwiek podobnych emocji. Jest to z pewnością jeden ze sposobów na przyciągnięcie uwagi: próba przekonania ludzi, że jest coś, na co warto spojrzeć, nie inaczej niż w przypadku artykułów zatytułowanych wzdłuż linii pięciu szokujących wskazówek dotyczących lepszego życia seksualnego (a numer 3 rozwali twój umysł!).
Mówiąc o seksie, jest to kolejna popularna metoda przykuwania uwagi: dość powszechne jest, że miniaturki wideo przedstawiają ludzi lub części ciała w różnych stadiach rozbierania. Niewiele rzeczy przyciągnie wzrok w kierunku filmu jak obietnica seksu (a jeśli czujesz chęć kliknięcia na ten link, doświadczyłeś dokładnie tego, o czym mówię).
Jesse Marczyk
Przykład: większość z tych treści nie jest związana z featured womenSource: Jesse Marczyk
Jeśli seks przyciąga uwagę, pojawia się naturalne pytanie, co zrobisz z tą uwagą, gdy już ją zdobędziesz. W większości przypadków odpowiedź będzie dotyczyła sprzedaży jakiegoś towaru lub usługi. Innymi słowy, seks jest używany jako forma reklamy, aby spróbować i sprzedać rzeczy. "Jeśli podobało ci się to zdjęcie kobiety w stringach, to z pewnością spodobają ci się nasze niedrogie laptopy!". Coś w tym stylu, w każdym razie.
Zakładając, że to jest twój cel, wiele pytań naturalnie zaczyna się pojawiać: Jak skuteczny jest seks w realizacji tych celów? Czy dobrze przyciąga uwagę? Czy to pomaga ludziom zauważyć i zapamiętać swój produkt lub markę? Czy osoby, które obejrzały Twoją seksowną reklamę, są bardziej skłonne kupić sprzedawany przez Ciebie produkt? Jak inne czynniki, takie jak płeć osoby oglądającej reklamę, przyczyniają się do Twojego sukcesu w tych dziedzinach?
Są to niektóre z pytań badanych w niedawnej metaanalizie przeprowadzonej przez Wirtz, Sparks i Zimbres (2017). Badacze przeszukali literaturę i znaleźli około 80 badań, reprezentujących około 18 000 uczestników. Starali się dowiedzieć, jakie skutki featuring seksualnie prowokacyjny materiał miał, średnio (zdefiniowane w kategoriach stylu ubierania się, zachowań seksualnych, innuendo, lub seksualnych embeds, który jest, gdzie ukryte wiadomości lub obrazy są umieszczone w reklamie, jak słowo "seks" dodane gdzieś do obrazu, który jest czymś, co ludzie najwyraźniej myślą, że jest dobrym pomysłem czasami). Reklamy te musiały być porównywane z porównywalnym, nie seksualne reklamy tego samego produktu, aby być zawarte w analizie w celu określenia, który był bardziej skuteczny.
Skuteczność tych reklam oceniano w wielu domenach, jak również, w tym rozpoznawania reklam (w kontekstach wspomaganych i nie wspomaganych), czy marka reklamowana w reklamie można przypomnieć (tj. czy ludzie zwracali uwagę tylko na seks, czy pamiętają produkt?), pozytywna lub negatywna reakcja ludzi na reklamę, co ludzie myślą o marce reklamowanej z seksem, i czy reklama rzeczywiście dostał je zainteresowany zakupem produktu (czy seks sprzedaje?).
Wreszcie, liczba potencjalnie moderujących czynników, które mogą wpływać na te efekty były brane pod uwagę. Pierwszym z nich była płeć: czy reklamy te miały inny wpływ na mężczyzn i kobiety? Inne czynniki obejmowały płeć modelu użytego w reklamie, datę publikacji artykułu (aby sprawdzić, czy postawy zmieniały się w czasie), użytą próbkę (studenci college'u lub nie) oraz, co najciekawsze, zgodność produktu z reklamą: czy rodzaj reklamowanego produktu miał znaczenie, jeśli chodzi o to, czy seks był skuteczny? Być może seks może pomóc sprzedać produkt, taki jak balsam do opalania (jak plaża może być dobrym miejscem do zbierania kolegów), ale być znacznie mniej skuteczne w sprzedaży, powiedzmy, laptopy.
Jeśli chodzi o przykuwanie uwagi, seks działa. Z 20 efektów patrząc na recall dla reklam, średnia wielkość była d = .38. Co ciekawe, efekt ten był nieco większy w przypadku reklam zgodnych (d = .45), ale całkowicie odwrócony w przypadku reklam niezgodnych (d = -.45). Sex był dobry w coraz ludzi do zapamiętania reklam sprzedających produkt związany z seksem, ale nie tylko ogólnie użyteczne. To powiedziawszy, wydawały się one lepsze w uzyskiwaniu ludzi do zapamiętania tylko reklamy. Kiedy badacze zwrócili się do kwestii, czy marki w reklamach były bardziej prawdopodobne, aby być zapamiętane, 31 efekty patrząc na rozpoznawanie marki okazało się ledwo przełamać zero (d = .09). Podczas gdy seks może być przyciągające uwagę, nie wydawało się szczególnie dobre w coraz ludzi do zapamiętania obiektów sprzedawanych.
Jeśli chodzi o nastawienie ludzi do reklam, seks wydaje się czymś w rodzaju prania (d = -.07). Kopanie trochę głębiej ujawnił bardziej zniuansowany obraz tych reakcji, choć: podczas gdy seksualne reklamy wydawały się być skromny hit z mężczyzn (d = .27), miały one odwrotny wpływ na kobiety (d = -.38). Kobiety wydawały się nie lubić reklam skromnie bardziej niż mężczyźni je lubili, jak sugerowałaby teoria strategii seksualnych (dla zapisu, rodzaj przedstawianego modelu nie robił dużej różnicy. W kolejności, ludzie lubili modele męskie najmniej (d = -.28), następnie modele kobiece (d = -.20), a pary były łagodnie pozytywne, d = .08).