Wzrost popularności sklepów internetowych sprawił, że dochodzi do rosnącego zainteresowania również porównywarkami cenowymi. Prowadzone badania pokazują, że ponad sześćdziesiąt procent osób robiących zakupy w sieci korzysta z porównywarek. Z ich pomocą można poszukiwać najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert.
Co zyska właściciel sklepu, jeśli zdecyduje się wystawić w porównywarce?
Najważniejsza korzyść to promocja nie tylko tania, ale również bardzo skuteczna. Ogromny ruch w porównywarkach sprawia, że jest to doskonały sposób na zapewnienie dobie dostępu do wielkiej bazy klientów. I to bez przeznaczania dodatkowych kosztów na działania marketingowe. Prowadzone statystyki pokazują, że porównywarki mogą generować nawet czterdzieści proces ruchu, jaki ma miejsce w sklepie internetowym. Podkreślić należy również, że decydując się na obecność w porównywarce, częściowo rozwiązuje się problemy dotyczące SEO. Każda wyszukiwarka naprawdę bardzo wysoko pozycjonuje wyniki pochodzące z takich stron.
Decydując się na obecność w porównywarce, gwarantujemy sobie również dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dostarczają one aktualnych informacji dotyczących nie tylko ilości przekierowań, ale również czasu, jaki klient spędził na stronie internetowej danego sklepu. Dzięki tym danym można przeanalizować zarówno mocne, jak i słabe strony oferty, co pozwoli wprowadzić niezbędne korekty. Każda porównywarka zapewnia swoim klientom szereg dodatkowych funkcji.
Zalicza się do nich między innymi programy typu „Zaufane Opinie” czy promowanie produktu. Porównywarki pozwalają zatroszczyć się o jakość obsługi klienta, wypracować pozytywną opinię na rynku, a jednocześnie cieszyć się wzrostem zysków. Podkreślić należy, że opłaty pobierane są za sam efekt, którym jest oczywiście przejście klienta z porównywarki na stronę sklepu. Samo umieszczenie reklamy jest darmowe.
Jakie korzyści z porównywarek odnosi klient?
Klienci doceniają porównywarki za szereg korzyści, które gwarantuje korzystanie z nich. Przede wszystkim sprawdzenie danego produktu w porównywarce to najlepszy sposób na to, aby porównać nie tylko ceny, ale również dostępność danego produktu, jego opis, a także opcje dostawy, jakie oferuje dany sprzedawca. Wszystko w jednym miejscu bez konieczności przeszukiwania setek stron. Tym, co zasługuje na podkreślenie jest również system opinii, które wystawiane są przez konsumentów.
Klienci bardzo chętnie stawiają na ofertę resellera, który ma dużo pozytywnych komentarzy. Dzięki temu postrzegany jest jako wiarygodny oraz rzetelny. Kolejną zaletą, która dostrzegana jest przez klientów jest możliwość szybkiego przeniesienia się z porównywarki na stronę sklepu i zrobienia zakupów, jeśli taką decyzję podjęliśmy.
Na co trzeba uważać?
Należy zwrócić uwagę na takie aspekty działania porównywarek, jak puste pliki, nieprawidłowe łączenie produktów, odpowiedni wybór porównywarki. Nie można zapomnieć również o obserwowaniu konkurencji, unikaniu walki cenowej oraz dbaniu o koszty dostawy.